Państwo Środka, czarna, gładka, komoda
Kod | 2420M03D110c |
---|---|
Wysokość | 80.50cm |
Szerokość | 100cm |
Głębokość | 26cm |
Kolor | Czarny |
Dostępność | Niedostępny |
Formy dostawy i płatności
Kurier - przesyłka po przedpłacie 250.00 zł Kurier - przesyłka pobraniowa 300.00 zł Odbiór osobisty 0.00 zł |
Opis produktu
Stan wizualny bardzo dobry, pomimo upływu czasu nadal wzbudza zainteresowanie wśród szerokiego grona osób ceniących profesjonalizm i kunszt wykonania. Komoda nie wymaga wkładu finansowego, zachowana w stanie oryginalnym, naturalnie nosząca ślady codziennej eksploatacji. W praktycznym i funkcjonalnym korzystaniu niezbędne są cztery szuflady i drzwiczki. Polerowane, mosiężne uchwyty są symetrycznie dopasowane do chińskiego ideału nierozerwalności. Konstrukcja mebla jest stabilna, wykonana tradycyjną techniką stolarską przy zastosowaniu złącz czopowych, ręcznie malowana i odporna na działanie wody. Moda na "chińszczyznę" rozpoczęła się około XVII wieku i związana była z ustanowieniem Kompani Wschodnioindyjskich przez kraje Europy Zachodniej. Importowano meble, parawany, szkatułki, porcelanę ale najbardziej cenione i poszukiwane były wyroby z laki, którą po raz pierwszy wykorzystano w Czungkuo w IV w. p n.e.. Na surowy korpus przedmiotu, wykonanego z drewna egzotycznego nakładano nawet kilkaset cienkich warstw, pamiętając o tym, że każda musi wyschnąć przed nałożeniem kolejnej. Twarda powierzchnia mogła być polerowana na wysoki połysk, można było w niej rzeźbić, nie była hydroskopijna lecz odporna na wysoką temperaturę. W celu uzyskania czerwonego koloru dodawano minerał cynober, a koloru czarnego sadzę. Komody, sekretarzyki i biurka niejednokrotnie malowano, inkrustowano, reliefowano motywami roślinnymi: kwiatami śliwy i lotosu, gałęziami drzewa brzoskwiniowego i sosny. Chińskie symbole zajmowały bardzo istotne miejsce w codziennym życiu, w bogatej historii i kulturze. Motywy dekoracyjne były kultywowane, promowały długowieczność, szczęście, bogactwo i miłość.