Orientalny stół z krzesłami ręcznie malowany
Kod | 242004M17D1HPIL |
---|---|
Wysokość | 72.50cm |
Szerokość | 70.50cm |
Głębokość | 50cm |
Wysokość oparcia krzesła | 85cm |
Wysokość siedziska krzesła | 44cm |
Kolor | Czarny |
Dostępność | Dostępny |
Formy dostawy i płatności
Kurier - przesyłka po przedpłacie 300.00 zł Kurier - przesyłka pobraniowa 350.00 zł Odbiór osobisty 0.00 zł |
Opis produktu
Czas powstania XIX wiek. Stan wizualny ładny, pomimo upływu czasu nadal wzbudza zainteresowanie wśród szerokiego grona osób ceniących profesjonalizm i kunszt wykonania. Stół i krzesła stanowiące komplet nie wymagają wkładu finansowego, zachowane w stanie oryginalnym, naturalnie noszące ślady eksploatacji. Konstrukcje mebli są delikatne ale solidne. Prostokątny składany do pozycji pionowej blat ręcznie wykonany i malowany. Motywy dekoracyjne nawiązują do starożytnej symboliki chińskiej i przedstawiają sceny figuralne. Moda na chinoiserie przypadała na okres od XVIII do XIX wieku, kiedy cztery państwa Europy Zachodniej ustanowiły Kompanię Wschodnioindyjską. Import towarów obejmował meble (kabinety, komody, sekretarzyki, szafki narożne), tkaniny, parawany, szkatułki jednak wyjątkowym zainteresowaniem wśród nabywców okazały się przedmioty z tzw. laki. Drzewo "Rhus verniciflua" z którego żywica była wykorzystywana do produkcji trwałej powłoki lakierniczej pochodziło z trzech krajów wschodniej Azji: Japonii, Chin, Korei. Na surowy korpus przedmiotu, wykonanego z drewna egzotycznego nakładano nawet kilkaset cienkich warstw, pamiętając o tym, że każda musi wyschnąć przed nałożeniem kolejnej. Twarda powierzchnia mogła być polerowana na wysoki połysk, można było w niej rzeźbić, nie była hydroskopijna lecz odporna na wysoką temperaturę. W celu uzyskania czerwonego koloru dodawano minerał cynober, a koloru czarnego sadzę. Dekoracje zewnętrzne i wewnętrzne były inkrustowane silnie iryzującą warstwą masy perłowej i ręcznie malowane w delikatne wzory: ptaki - paw to symbol długowieczności , rośliny - sosna to symbol witalności i dobrobytu lub przedstawiały sceny sytuacyjne mieszkańców Azji. Bardzo często były rytowane w naturalnych kamieniach (jaspis, nefryt, jadeit) to skupiska materiałów jednorodnych nieodłącznie związanych ze sztuką Dalekiego Wschodu, gdzie przez tysiące lat były cenione wyżej niż najdroższe kruszce jako symbol cnoty ludzkiej. Charakterystyczna barwa nefrytu: żółta, biała, czarna, zielona i jej odcienie. W przypadku jadeitu w jednej bryle można było znaleźć barwę zieloną, białą i czerwoną natomiast jaspisu czerwoną, zieloną, żółtą i brązową. Artyści chińscy potrafili z zegarmistrzowską precyzją uzyskać gładkość i łagodny blask tych minerałów. Większość wyrobów powstała z nefrytu, pochodzi z kopalń we wschodniej części Azji Środkowej, szczególnie z regionu Xinjiang. Nefryt w kolorze "szpinakowozielonym", sprowadzany był do Chin z okolicy jeziora Bajkał na Syberii. Największe złoża jadeitu są w Myanmar (Birma) skąd we współczesnych czasach były importowane do państwa dynastii Han (206 r.p.n.e. - 220 r.n.e.).