Opis produktu
Stan wizualny bardzo dobry, pomimo upływu czasu nadal wzbudza zainteresowanie wśród szerokiego grona osób ceniących profesjonalizm i kunszt wykonania. Toaletka nie wymaga wkładu finansowego, zachowana w stanie oryginalnym, naturalnie nosząca ślady eksploatacji. W praktycznym i funkcjonalnym korzystaniu niezbędne jest uchylne lustro. Wewnątrz mebla po otworzeniu drzwiczek znajduje się wolna przestrzeń podzielona symetrycznie. Konstrukcja jest zwarta, stabilna, jednoczęściowa, powstała przy zastosowaniu tradycyjnej techniki stolarskiej. Fronty mebla mają płaski i owalny kształt, forma nóg esowata. Dekoracje zewnętrzne są wykonane przez artystę, który z zegarmistrzowską dokładnością wykończył krajobrazy orientalne nieodłącznie związane ze sztuką Dalekiego Wschodu. Moda na "chinoiserie" rozpoczęła się około XVII wieku i związana była z ustanowieniem Kompani Wschodnioindyjskich przez kraje Europy Zachodniej. Importowano meble, parawany, szkatułki, porcelanę ale najbardziej cenione i poszukiwane były wyroby z laki, którą po raz pierwszy wykorzystano w Czungkuo w IV w. p n.e.. Drzewo "Rhus verniciflua" z którego żywica była wykorzystywana do produkcji trwałej powłoki lakierniczej pochodziło z trzech krajów wschodniej Azji: Japonii, Chin, Korei. Na surowy korpus przedmiotu, wykonanego z drewna egzotycznego nakładano nawet kilkaset cienkich warstw, pamiętając o tym, że każda musi wyschnąć przed nałożeniem kolejnej. Twarda powierzchnia mogła być polerowana na wysoki połysk, malowana, inkrustowana masą perłową lub wydrążana wklęsłym dłutem co pozwalało na tworzenie różnych ekwilibrystycznych płaskorzeźb.