Azjatycka, orientalna, ażurowa komoda

2.499,00zł
+ -
Kod 2320M11D30a
Wysokość 90cm
Szerokość 144.50cm
Głębokość 51.50cm
Kolor Brązowy
Dostępność Dostępny
Formy dostawy i płatności

Kurier - przesyłka po przedpłacie 300.00 zł

Kurier - przesyłka pobraniowa 350.00 zł

Odbiór osobisty 0.00 zł

 

Opis produktu

Ładny stan wizualny, pomimo upływu lat nadal wzbudza zainteresowanie wśród szerokiego grona osób ceniących profesjonalizm i kunszt wykonania. Komoda nie wymaga wkładu finansowego, zachowana w stanie oryginalnym, naturalnie nosząca ślady delikatnej eksploatacji. Wyjątkowe i urzekające dzieło sztuki wprowadzi innowacyjność do każdego współcześnie urządzonego pomieszczenia. Ponadczasowy design uzupełniają solidne, podwójne, otwierane drzwiczki wykonane drewna egzotycznego i pojemne szuflady. Konstrukcja jest zwarta, stabilna, wyprodukowana tradycyjną techniką stolarską, zapewniająca długoletnią wytrzymałość. Dekoracje zewnętrzne są wyrzeźbione przez artystę, który z zegarmistrzowską dokładnością wykończył motywy kwiatowe nieodłącznie związane ze sztuką Dalekiego Wschodu. Moda na "chinoiserie" rozpoczęła się około XVII wieku i związana była z ustanowieniem Kompani Wschodnioindyjskich przez kraje Europy Zachodniej. Importowano meble, parawany, szkatułki, porcelanę ale najbardziej cenione i poszukiwane były wyroby z laki, którą po raz pierwszy wykorzystano w Czungkuo w IV w. p n.e.. Drzewo "Rhus verniciflua" z którego żywica była wykorzystywana do produkcji trwałej powłoki lakierniczej pochodziło z trzech krajów wschodniej Azji: Japonii, Chin, Korei. Na surowy korpus przedmiotu, wykonanego z drewna egzotycznego nakładano nawet kilkaset cienkich warstw, pamiętając o tym, że każda musi wyschnąć przed nałożeniem kolejnej. Twarda powierzchnia mogła być polerowana na wysoki połysk, malowana, inkrustowana masą perłową lub wydrążana wklęsłym dłutem co pozwalało na tworzenie różnych ekwilibrystycznych płaskorzeźb.