Opis produktu
Stan wizualny satysfakcjonujący, pomimo upływu czasu około XIX w. nadal wzbudza zainteresowanie wśród szerokiego grona osób ceniących profesjonalizm i kunszt wykonania. Komoda nie wymaga wkładu finansowego, zachowana w stanie oryginalnym, naturalnie nosząca ślady eksploatacji. W praktycznym i funkcjonalnym korzystaniu niezbędne są przegrody i drzwiczki. Otwierany blat pozwala rozszerzyć funkcjonalność mebla. Konstrukcja jest zwarta, wykonana tradycyjną techniką stolarską, stabilna i zapewniająca długoletnią wytrzymałość. Dekoracje zewnętrzne są wykonane przez artystę, który z zegarmistrzowską dokładnością wykończył krajobrazy orientalne nieodłącznie związane ze sztuką Dalekiego Wschodu. Na pierwszym planie wić roślinna z obustronnym układem liści. Moda na "chinoiserie" rozpoczęła się około XVII wieku i związana była z ustanowieniem Kompani Wschodnioindyjskich przez kraje Europy Zachodniej. Importowano meble, parawany, szkatułki, porcelanę ale najbardziej cenione i poszukiwane były wyroby z laki, którą po raz pierwszy wykorzystano w Czungkuo w IV w. p n.e.. Drzewo "Rhus verniciflua" z którego żywica była wykorzystywana do produkcji trwałej powłoki lakierniczej pochodziło z trzech krajów wschodniej Azji: Japonii, Chin, Korei. Na surowy korpus przedmiotu, wykonanego z drewna egzotycznego nakładano nawet kilkaset cienkich warstw, pamiętając o tym, że każda musi wyschnąć przed nałożeniem kolejnej. Twarda powierzchnia mogła być polerowana na wysoki połysk, malowana, inkrustowana masą perłową lub wydrążana wklęsłym dłutem co pozwalało na tworzenie różnych ekwilibrystycznych płaskorzeźb.