Toaletka ozdobiona masą perłową

3.399,00zł
+ -
Kod 2220M06D30A
Wysokość 137cm
Wysokość blatu 74cm
Szerokość 66cm
Głębokość 43cm
Wysokość siedziska krzesła 43cm
Kolor Czarny
Dostępność Dostępny
Formy dostawy i płatności

Kurier - przesyłka po przedpłacie 300.00 zł

Kurier - przesyłka pobraniowa 350.00 zł

Odbiór osobisty 0.00 zł

 

Opis produktu

Oferowana toaletka to arcydzieło rzemieślniczego kunsztu, pomimo upływu lat nadal pochłania szerokie grono adherentów ceniących wirtuozerię i mistrzostwo wykonania. Mebel nie absorbuje wkładu finansowego, "biały kruk" noszący ślady kosmetycznej eksploatacji. Codzienne korzystanie umożliwia chowane do wnętrza krzesło i gięte drzwiczki przytwierdzone na symetrycznych, mosiężnych zawiasach. Wewnątrz toaletki znajdują się półki i szuflady przeznaczone do przechowywania przedmiotów wykorzystywanych okazjonalnie. Konstrukcja mebla jest finezyjna, staranna z dbałością o szczegóły i ręcznie wykonana przez chińskich rzemieślników przy użyciu tradycyjnej techniki stolarskiej. Motywy dekoracyjne nawiązują do starożytnej symboliki chińskiej i błogosławią: bogactwu, szczęściu, miłości i długowieczności. Moda na chinoiserie przypadała na okres od XVIII do XIX wieku, kiedy cztery państwa Europy Zachodniej ustanowiły Kompanię Wschodnioindyjską. Import towarów obejmował meble (kabinety, komody, sekretarzyki, szafki narożne), tkaniny, parawany, szkatułki jednak wyjątkowym zainteresowaniem wśród nabywców okazały się przedmioty z tzw. laki. Drzewo "Rhus verniciflua" z którego żywica była wykorzystywana do produkcji trwałej powłoki lakierniczej pochodziło z trzech krajów wschodniej Azji: Japonii, Chin, Korei. Na surowy korpus przedmiotu, wykonanego z drewna egzotycznego nakładano nawet kilkaset cienkich warstw, pamiętając o tym, że każda musi wyschnąć przed nałożeniem kolejnej. Twarda powierzchnia mogła być polerowana na wysoki połysk, można było w niej rzeźbić, nie była hydroskopijna lecz odporna na wysoką temperaturę. W celu uzyskania czerwonego koloru dodawano minerał cynober, a koloru czarnego sadzę. Dekoracje zewnętrzne i wewnętrzne były inkrustowane silnie iryzującą warstwą masy perłowej i ręcznie malowane w delikatne wzory: ptaki - paw to symbol długowieczności , rośliny - sosna to symbol witalności i dobrobytu lub przedstawiały sceny sytuacyjne mieszkańców Azji. Bardzo często były rytowane w skale metamorficznej i naturalnych kamieniach (jaspis, nefryt, jadeit) to skupiska materiałów jednorodnych nieodłącznie związanych ze sztuką Dalekiego Wschodu, gdzie przez tysiące lat były cenione wyżej niż najdroższe kruszce jako symbol cnoty ludzkiej. Charakterystyczna barwa nefrytu: żółta, biała, czarna, zielona i jej odcienie. W przypadku jadeitu w jednej bryle można było znaleźć barwę zieloną, białą i czerwoną natomiast jaspisu czerwoną, zieloną, żółtą i brązową. Artyści chińscy potrafili z zegarmistrzowską precyzją uzyskać gładkość i łagodny blask tych minerałów. Większość wyrobów powstała z nefrytu, pochodzi z kopalń we wschodniej części Azji Środkowej, szczególnie z regionu Xinjiang. Nefryt w kolorze "szpinakowozielonym", sprowadzany był do Chin z okolicy jeziora Bajkał na Syberii. Największe złoża jadeitu są w Myanmar (Birma) skąd we współczesnych czasach były importowane do państwa dynastii Han (206 r.p.n.e. - 220 r.n.e.).