Opis produktu
Stan optyczny satysfakcjonujący, pomimo upływu czasu nadal wzbudza zainteresowanie wśród szerokiego grona osób przywiązujących dużą wagę do solidności i bezbłędności wykonania. Mebel nie absorbuje środków finansowych, autentyczny "egzotyk" noszący ślady użytkowania W praktycznym i funkcjonalnym korzystaniu niezbędne są otwierane drzwiczki przytwierdzone na regularnie umieszczonych, mosiężnych zawiasach. W górnej części znajduje się otwarta przestrzeń która może być zaadoptowana do przechowywania przedmiotów wykorzystywanych permanentnie. Konstrukcja mebla jest monumentalna, ręcznie malowana, wykonana przez chińskich rzemieślników przy użyciu tradycyjnej techniki stolarskiej. Motywy dekoracyjne nawiązują do starożytnej symboliki chińskiej i błogosławią: bogactwu, szczęściu, miłości i długowieczności. Moda na chinoiserie rozpoczęła się około XVII wieku i związana była z ustanowieniem Kompani Wschodnioindyjskich przez kraje Europy Zachodniej. Importowano meble, parawany, szkatułki, porcelanę ale najbardziej cenione i poszukiwane były wyroby z laki, którą po raz pierwszy wykorzystano w Czungkuo w IV w. p n.e.. Komody, sekretarzyki i biurka niejednokrotnie malowano, inkrustowano, reliefowano motywami zwierzęcymi: kot - alegoria długowieczności, jeleń - persofinikacja dobrobytu, nietoperz - alegoria szczęścia, przepiórka - persofinikacja płodności. Chińskie symbole zajmowały bardzo istotne miejsce w codziennym życiu, w bogatej historii i kulturze mieszkańców Państwa Środka. Motywy dekoracyjne były kultywowane, promowały pozytywną psychologię oraz satysfakcję w sferze kulturalnej.