Opis produktu
Optycznie wzorowa, niezależnie od upływu lat ciągle inspiruje hobbystów i zbieraczy oczarowanych sztuką chińską. Komoda nie pochłania środków finansowych, zachowana w oryginale, naturalnie nosząca ślady codziennej eksploatacji. W praktycznym i funkcjonalnym korzystaniu niezbędne są otwierane drzwiczki przytwierdzone na regularnie umieszczonych, mosiężnych zawiasach. Wewnątrz mebla znajdują się wnęki wykorzystywane do przechowywania rzeczy wykorzystywanych okazjonalnie. Symetryczna przestrzeń była często zaadoptowana jako zabudowa odbiornika telewizyjnego i elementów multimedialnych. Konstrukcja mebla jest wielkogabarytowa, ręcznie malowana, wykonana przez chińskich rzemieślników przy użyciu tradycyjnej techniki stolarskiej. Motywy dekoracyjne nawiązują do starożytnej symboliki chińskiej i błogosławią: bogactwu, szczęściu, miłości i długowieczności. Moda na chinoiserie rozpoczęła się około XVII wieku i związana była z ustanowieniem Kompani Wschodnioindyjskich przez kraje Europy Zachodniej. Importowano meble, parawany, szkatułki, porcelanę ale najbardziej cenione i poszukiwane były wyroby z laki, którą po raz pierwszy wykorzystano w Czungkuo w IV w. p n.e.. Komody, sekretarzyki i biurka niejednokrotnie malowano, inkrustowano, reliefowano motywami zwierzęcymi: kot - alegoria długowieczności, jeleń - persofinikacja dobrobytu, nietoperz - alegoria szczęścia, przepiórka - persofinikacja płodności. Chińskie symbole zajmowały bardzo istotne miejsce w codziennym życiu, w bogatej historii i kulturze mieszkańców Państwa Środka. Motywy dekoracyjne były kultywowane, promowały pozytywną psychologię oraz satysfakcję w sferze kulturalnej.