Państwo Środka, owalny stolik z taboretami
Kod | 202009070 |
---|---|
Wysokość | 51cm |
Szerokość | 122cm |
Głębokość | 76cm |
Wysokość taboretów | 32cm |
Kolor | Czarny |
Dostępność | Dostępny |
Formy dostawy i płatności
Kurier - przesyłka po przedpłacie 200.00 zł Kurier - przesyłka pobraniowa 250.00 zł Odbiór osobisty 0.00 zł |
Opis produktu
Stan wizualny bardzo dobry, pomimo upływu czasu nadal wzbudza zainteresowanie wśród szerokiego grona osób ceniących profesjonalizm i kunszt wykonania. Stolik nie wymaga wkładu finansowego, zachowany w stanie oryginalnym, naturalnie noszący ślady delikatnej eksploatacji. Konstrukcja jest zwarta, wykonana tradycyjną, chińską techniką stolarską przy zastosowaniu złącz czopowych i gniazd bez użycia kołków. Małe krzesełka z siedziskami w kształcie trójkąta i kwadratu są idealnie dopasowane do owalnego kształtu stołu. Taborety gdy nie są używane doskonale kamuflują się pod blatem. Patrząc z perspektywy, nogi stołu i sześć "stołków" tworzą jednolitą formę sztuki. Dekoracje zewnętrzne są wykonane przez artystę, który z zegarmistrzowską dokładnością wykończył scenki sytuacyjne i krajobrazy orientalne nieodłącznie związane ze sztuką Dalekiego Wschodu. Elementy ozdobne były pozyskiwane z macicy perłowej i na trwale związane z podłożem przy użyciu elastycznego spoiwa. Moda na "chinoiserie" rozpoczęła się około XVII wieku i związana była z ustanowieniem Kompani Wschodnioindyjskich przez kraje Europy Zachodniej. Importowano meble, parawany, szkatułki, porcelanę ale najbardziej cenione i poszukiwane były wyroby z laki, którą po raz pierwszy wykorzystano w Czungkuo w IV w. p n.e.. Drzewo "Rhus verniciflua" z którego żywica była wykorzystywana do produkcji trwałej powłoki lakierniczej pochodziło z trzech krajów wschodniej Azji: Japonii, Chin, Korei. Na surowy korpus przedmiotu, wykonanego z drewna egzotycznego nakładano nawet kilkaset cienkich warstw, pamiętając o tym, że każda musi wyschnąć przed nałożeniem kolejnej. Twarda powierzchnia mogła być polerowana na wysoki połysk, malowana, inkrustowana masą perłową lub wydrążana wklęsłym dłutem co pozwalało na tworzenie różnych ekwilibrystycznych płaskorzeźb