Opis produktu
Stan wizualny bardzo dobry, pomimo upływu czasu nadal wzbudza zainteresowanie wśród szerokiego grona osób ceniących profesjonalizm i kunszt wykonania. Element wyposażenia wnętrzna nie wymaga wkładu finansowego, zachowany w stanie oryginalnym, naturalnie noszący ślady codziennej eksploatacji. W praktycznym i funkcjonalnym korzystaniu niezbędne są otwierane drzwiczki. Mosiężne, symetrycznie rozmieszczone zawiasy i orientalne uchwyty uzupełniają ponadczasowy charakter mebla. Wewnątrz komody znajduje się ruchoma półka, która dzieli symetrycznie przestrzeń. Konstrukcja jest stabilna, całkowicie ręcznie wykonana, płaskoryt malowany, odporny na działanie wody i wysokiej temperatury. Moda na chinoiserie rozpoczęła się około XVII wieku i związana była z ustanowieniem Kompani Wschodnioindyjskich przez kraje Europy Zachodniej. Importowano meble, parawany, szkatułki, porcelanę ale najbardziej cenione i poszukiwane były wyroby z laki, którą po raz pierwszy wykorzystano w Czungkuo w IV w. p n.e.. Komody, sekretarzyki i biurka niejednokrotnie malowano, inkrustowano, reliefowano motywami roślinnymi: kwiatami śliwy - alegoria pomyślności i odnowy, lotosu - persofinikacja mądrości i duchowego spełnienia, gałęziami drzewa brzoskwiniowego - alegoria powodzenia i płodności, sosny - persofinikacja witalności i dobrobytu . Chińskie symbole zajmowały bardzo istotne miejsce w codziennym życiu, w bogatej historii i kulturze. Motywy dekoracyjne były kultywowane, promowały długowieczność, szczęście, bogactwo i miłość.