Orientalna, ręcznie malowana, chińska ławka
Kod | 18201016 |
---|---|
Wysokość oparcia | 80.60cm |
Wysokość siedziska | 36cm |
Szerokość | 88.50cm |
Głębokość | 43cm |
Kolor | Czarny |
Dostępność | Dostępny |
Formy dostawy i płatności
Kurier - przesyłka po przedpłacie 200.00 zł Kurier - przesyłka pobraniowa 250.00 zł Odbiór osobisty 0.00 zł |
Opis produktu
Stan wizualny godny pozazdroszczenia, pomimo upływu czasu nadal wzbudza zainteresowanie wśród szerokiego grona osób ceniących profesjonalizm i kunszt wykonania. Ława nie wymaga wkładu finansowego, zachowana w stanie oryginalnym, naturalnie nosząca ślady delikatnej eksploatacji. Konstrukcja jest solidna, wykonana przez chińskich rzemieślników co istotnie wpływa na jej funkcjonalność i wygodę. Pompatyczność mebla jest dodatkowo podkreślona przez ręcznie malowane motywy kwiatowe zdobiące zewnętrzne powierzchnie. Kluczową cechą sofy proste nogi i siedzenie w formie skrzyni. Masywny egzemplarz ma gładkie, prostokątne oparcie z dwiema płycinami i wysunięte lekko falujące poręcze. Drzewo "Rhus verniciflua" z którego żywica była wykorzystywana do produkcji trwałej powłoki lakierniczej pochodziło z trzech krajów wschodniej Azji: Japonii, Chin, Korei. Na surowy korpus przedmiotu, wykonanego z drewna egzotycznego nakładano nawet kilkaset cienkich warstw, pamiętając o tym, że każda musi wyschnąć przed nałożeniem kolejnej. Twarda powierzchnia mogła być polerowana na wysoki połysk, była podatna na reliefowanie i odporna na nasłonecznienie. Dekoracje zewnętrzne i wewnętrzne były inkrustowane silnie iryzującą warstwą masy perłowej w delikatne wzory: ptaki - paw to symbol długowieczności , rośliny - sosna to symbol witalności i dobrobytu lub przedstawiały sceny sytuacyjne mieszkańców Azji. Bardzo często były rytowane w naturalnych kamieniach (jaspis, nefryt, jadeit) to skupiska materiałów jednorodnych nieodłącznie związanych ze sztuką Dalekiego Wschodu, gdzie przez tysiące lat były cenione wyżej niż najdroższe kruszce jako symbol cnoty ludzkiej. Charakterystyczna barwa nefrytu: żółta, biała, czarna, zielona i jej odcienie. W przypadku jadeitu w jednej bryle można było znaleźć barwę zieloną, białą i czerwoną natomiast jaspisu czerwoną, zieloną, żółtą i brązową. Artyści chińscy potrafili z zegarmistrzowską precyzją uzyskać gładkość i łagodny blask tych minerałów. Większość wyrobów powstała z nefrytu, pochodzi z kopalń we wschodniej części Azji Środkowej, szczególnie z regionu Xinjiang. Nefryt w kolorze "szpinakowozielonym", sprowadzany był do Chin z okolicy jeziora Bajkał na Syberii. Największe złoża jadeitu są w Myanmar (Birma) skąd we współczesnych czasach były importowane do państwa dynastii Han (206 r.p.n.e. - 220 r.n.e.).