Opis produktu
Stan wizualny bardzo dobry, pomimo upływu czasu nadal wzbudza zainteresowanie wśród szerokiego grona osób ceniących profesjonalizm i kunszt wykonania. Komoda nie wymaga wkładu finansowego, zachowana w stanie oryginalnym z naturalnymi śladami eksploatacji na powierzchniach zewnętrznych. W praktycznym i funkcjonalnym korzystaniu niezbędne są drzwiczki, w dolnej części cztery pojemne szuflady. Konstrukcja jest stabilna, solidnie wykonana i ręcznie malowana. Jednolity, gładki, medalion na frontowej stronie i orientalne uchwyty uzupełniają ponadczasowy charakter mebla. Bardzo często, symetryczna, mosiężna powierzchnia jest rytowana w symbole odnalezione na chińskich amuletach wyrażające błogosławieństwo: "Shou bi nan shan" poprzedzone "fu ru dong hai" - odpowiednio: "Długowieczność wielka jak Południowa Góra" a "Szczęście tak wielkie jak Morze Wschodnie". "Orientalne" to termin używany w Europie od końca XVII i początku XIX w i służył do deskrypcji towarów i stylów wywodzących się z subkontynentu indyjskiego oraz Chin, Turcji, Japonii, Ameryki Północnej i Bliskiego Wschodu. W obecnych czasach kolekcjonerzy oraz amatorzy interesują się wyrobami sztuki orientalnej, które można sklasyfikować jako: użytkowe (meble), dekoracyjne (płaskorzeźby), rytualne (figurki, pudełka, wazony, itp...). Osoby zafascynowane azjatycką kulturą, poszukują zdobień tradycyjnego, stroju japońskiego: netsuke, oijme oraz tsuba. Czar tych przedmiotów polega na egzotycznej ornamentyce przy wykorzystaniu pracochłonnych technik zdobniczych: laku oraz emalii "cloisonne" i "champleve". Chińskie symbole dekoracyjne nawiązują tematyką do motywów roślinnych: kwiat lotosu - alegoria mądrości i duchowego spełnienia, bambus - persofinikacja prawości i uczciwości, chryzantema - alegoria długowieczności i nieśmiertelności.