Opis produktu
Powierzchownie satysfakcjonująca, pomimo upływu lat nadal wzbudza zainteresowanie wśród szerokiego grona entuzjastów ceniących drobiazgowość i ponadprzeciętny artyzm wykonania. Wyjątkowe i urzekające "dzieło sztuki" wprowadzi metamorfozę w każdym współcześnie urządzonym, przytulnym mieszkaniu. Orientalny akcent dekoracji wkomponuje się w minimalistyczną stylistykę. W praktycznym i funkcjonalnym korzystaniu niezbędne są gięte drzwiczki po otworzeniu których uzewnętrznia się ruchoma półka. Mosiężne, symetrycznie rozmieszczone zawiasy i orientalne uchwyty uzupełniają ponadczasowy charakter mebla. Konstrukcja jest jednolita, absolutnie ręcznie wykonana, scenki sytuacyjne rytowane w steatycie. Moda na chinoiserie rozpoczęła się około XVII wieku i związana była z ustanowieniem Kompani Wschodnioindyjskich przez kraje Europy Zachodniej. Importowano meble, parawany, szkatułki, porcelanę ale najbardziej cenione i poszukiwane były wyroby z laki, którą po raz pierwszy wykorzystano w Czungkuo w IV w. p n.e.. Komody, sekretarzyki i biurka niejednokrotnie malowano, inkrustowano, reliefowano motywami roślinnymi: kwiatami śliwy - alegoria pomyślności i odnowy, lotosu - persofinikacja mądrości i duchowego spełnienia, gałęziami drzewa brzoskwiniowego - alegoria powodzenia i płodności, sosny - persofinikacja witalności i dobrobytu . Chińskie symbole zajmowały bardzo istotne miejsce w codziennym życiu, w bogatej historii i kulturze. Motywy dekoracyjne były kultywowane, promowały długowieczność, szczęście, bogactwo i miłość.