Guangdong, orientalny parawan wykończony laką i kamieniami
Kod | 2420M10D31STR |
---|---|
Wysokość | 183 cm |
Szerokość | 264cm |
Grubość | 2.3cm |
Kolor | Czarny |
Dostępność | Dostępny |
Formy dostawy i płatności
Kurier - przesyłka po przedpłacie 300.00 zł Kurier - przesyłka pobraniowa 350.00 zł Odbiór osobisty 0.00 zł |
Opis produktu
Stan wizualny bardzo ładny, pomimo upływu czasu nadal wzbudza zainteresowanie wśród szerokiego grona osób ceniących profesjonalizm i kunszt wykonania. Parawan nie wymaga wkładu finansowego, zachowany w stanie oryginalnym, naturalnie noszący ślady codziennej eksploatacji. Praktyczne i funkcjonalne korzystanie umożliwia sześć składanych paneli zamontowanych na symetrycznie umieszczonych zawiasach. Konstrukcja mebla jest stabilna, całkowicie ręcznie wykonana. Scenki rodzajowe zilustrowane obrazowo przy wykorzystaniu kamieni, masy perłowej i skały metamorficznej. Powierzchnie zewnętrzne marginalnie pokryte farbą w niejednolitych kolorach. Moda na chinoiserie rozpoczęła się około XVII wieku i związana była z ustanowieniem Kompani Wschodnioindyjskich przez kraje Europy Zachodniej. Importowano meble, parawany, szkatułki, porcelanę ale najbardziej cenione i poszukiwane były wyroby z laki, którą po raz pierwszy wykorzystano w Czungkuo w IV w. p n.e.. Na surowy korpus przedmiotu, wykonanego z drewna egzotycznego nakładano nawet kilkaset cienkich warstw, pamiętając o tym, że każda musi wyschnąć przed nałożeniem kolejnej. Twarda powierzchnia mogła być polerowana na wysoki połysk, można było w niej rzeźbić, nie była hydroskopijna lecz odporna na wysoką temperaturę. W celu uzyskania czerwonego koloru dodawano minerał cynober, a koloru czarnego sadzę. Dekoracje były inkrustowane silnie iryzującą warstwą masy perłowej i ręcznie malowane w delikatne wzory: ptaki - kaczka to symbol jedności i wierności małżeńskiej , rośliny - bambus to symbol prawości i uczciwości lub przedstawiały mieszkańców Azji i związane z nimi epizody.