Dalekowschodni zestaw mebli biurowych
Kod | 2420M10D31BSCH |
---|---|
Wysokość biurka | 100cm |
Szerokość biurka | 125cm |
Głębokość biurka | 69cm |
Wysokość blatu biurka | 78cm |
Wysokość oparcia krzesła | 98cm |
Wysokość siedziska krzesła | 43.50cm |
Szerokość krzesła | 45.50cm |
Wysokość komody | 80cm |
Szerokość komody | 100cm |
Głębokość komody | 35.50cm |
Kolor | Zielony |
Dostępność | Dostępny |
Formy dostawy i płatności
Kurier - przesyłka po przedpłacie 300.00 zł Kurier - przesyłka pobraniowa 350.00 zł Odbiór osobisty 0.00 zł |
Opis produktu
Wizualnie godne pozazdroszczenia, z biegiem lat inspirują koneserów zafascynowanych sztuką chińską. Meble nie absorbują środków finansowych, zachowane w oryginale, z delikatnie odciśniętym piętnem upływającego czasu. W codziennym korzystaniu z biurka niezastąpione są przegródki i wnęki przeznaczone do przechowywania dokumentów. W podwyższonej i środkowej części znajdują się szuflady z prostymi frontami, uchwyty mosiężne typ antaby - szyja łabędzia. W praktycznym i funkcjonalnym eksploatowaniu komody niezbędne są otwierane drzwiczki. Wewnątrz znajduje się ruchoma półka. Konstrukcje są zwarte: składająca się z jednej formy, stabilne, odporne na działanie wody, wysokiej temperatury, zapewniające długoletnią wytrzymałość. Dekoracje zewnętrzne są ręcznie malowane, dominują krajobrazy orientalne, scenki sytuacyjne i motywy roślinne nieodłącznie związane ze sztuką Dalekiego Wschodu. Moda na chinoiserie rozpoczęła się około XVII wieku i związana była z ustanowieniem Kompani Wschodnioindyjskich przez kraje Europy Zachodniej. Importowano meble, parawany, szkatułki, porcelanę ale najbardziej cenione i poszukiwane były wyroby z laki, którą po raz pierwszy wykorzystano w Czungkuo w IV w. p n.e.. Na surowy korpus przedmiotu, wykonanego z drewna egzotycznego nakładano nawet kilkaset cienkich warstw, pamiętając o tym, że każda musi wyschnąć przed nałożeniem kolejnej. Twarda powierzchnia mogła być polerowana na wysoki połysk, można było w niej rzeźbić, nie była hydroskopijna lecz odporna na wysoką temperaturę. Dekoracje zewnętrzne i wewnętrzne były inkrustowane silnie iryzującą warstwą masy perłowej i ręcznie malowane w delikatne wzory: ptaki - kaczka to symbol jedności i wierności małżeńskiej , rośliny - kwiat śliwy to alegoria wiosny, pomyślności i młodości.