Dalekowschodni zestaw mebli biurowych

8.999,00zł
+ -
Kod 2420M10D31BSCH
Wysokość biurka 100cm
Szerokość biurka 125cm
Głębokość biurka 69cm
Wysokość blatu biurka 78cm
Wysokość oparcia krzesła 98cm
Wysokość siedziska krzesła 43.50cm
Szerokość krzesła 45.50cm
Wysokość komody 80cm
Szerokość komody 100cm
Głębokość komody 35.50cm
Kolor Zielony
Dostępność Dostępny
Formy dostawy i płatności

Kurier - przesyłka po przedpłacie 300.00 zł

Kurier - przesyłka pobraniowa 350.00 zł

Odbiór osobisty 0.00 zł

 

Opis produktu

Wizualnie godne pozazdroszczenia, z biegiem lat inspirują koneserów zafascynowanych sztuką chińską. Meble nie absorbują środków finansowych, zachowane w oryginale, z delikatnie odciśniętym piętnem upływającego czasu. W codziennym korzystaniu z biurka niezastąpione są przegródki i wnęki przeznaczone do przechowywania dokumentów. W podwyższonej i środkowej części znajdują się szuflady z prostymi frontami, uchwyty mosiężne typ antaby - szyja łabędzia. W praktycznym i funkcjonalnym eksploatowaniu komody niezbędne są otwierane drzwiczki. Wewnątrz znajduje się ruchoma półka. Konstrukcje są zwarte: składająca się z jednej formy, stabilne, odporne na działanie wody, wysokiej temperatury, zapewniające długoletnią wytrzymałość. Dekoracje zewnętrzne są ręcznie malowane, dominują krajobrazy orientalne, scenki sytuacyjne i motywy roślinne nieodłącznie związane ze sztuką Dalekiego Wschodu. Moda na chinoiserie rozpoczęła się około XVII wieku i związana była z ustanowieniem Kompani Wschodnioindyjskich przez kraje Europy Zachodniej. Importowano meble, parawany, szkatułki, porcelanę ale najbardziej cenione i poszukiwane były wyroby z laki, którą po raz pierwszy wykorzystano w Czungkuo w IV w. p n.e.. Na surowy korpus przedmiotu, wykonanego z drewna egzotycznego nakładano nawet kilkaset cienkich warstw, pamiętając o tym, że każda musi wyschnąć przed nałożeniem kolejnej. Twarda powierzchnia mogła być polerowana na wysoki połysk, można było w niej rzeźbić, nie była hydroskopijna lecz odporna na wysoką temperaturę. Dekoracje zewnętrzne i wewnętrzne były inkrustowane silnie iryzującą warstwą masy perłowej i ręcznie malowane w delikatne wzory: ptaki - kaczka to symbol jedności i wierności małżeńskiej , rośliny - kwiat śliwy to alegoria wiosny, pomyślności i młodości.