Opis produktu
Stan wizualny ładny, pomimo upływu czasu, druga połowa XX wieku nadal wzbudza zainteresowanie wśród szerokiego grona nabywców ceniących artyzm i kunszt wykonania. Komoda nie wymaga wkładu finansowego, zachowana w autentycznym stanie, naturalnie nosząca ślady zwyczajnej eksploatacji. Praktyczne i funkcjonalne korzystanie umożliwiają drzwiczki, zamocowane na symetrycznie umieszczonych zawiasach, wewnątrz znajduje się półka. Konstrukcja mebla jest solidna, całkowicie manualnie urzeczywistniona, płaskoryty malowane, odporne na działanie czynników atmosferycznych. Moda na chinoiserie rozpoczęła się około XVII wieku i związana była z ustanowieniem Kompani Wschodnioindyjskich przez kraje Europy Zachodniej. Importowano meble, parawany, szkatułki, porcelanę ale najbardziej cenione i poszukiwane były wyroby z laki, którą po raz pierwszy wykorzystano w Czungkuo w IV w. p n.e.. Komody, sekretarzyki i biurka niejednokrotnie malowano, inkrustowano, reliefowano motywami roślinnymi: kwiatami śliwy - alegoria pomyślności i odnowy, lotosu - persofinikacja mądrości i duchowego spełnienia, gałęziami drzewa brzoskwiniowego - alegoria powodzenia i płodności, sosny - persofinikacja witalności i dobrobytu . Chińskie symbole zajmowały bardzo istotne miejsce w codziennym życiu, w bogatej historii i kulturze. Motywy dekoracyjne były kultywowane, promowały długowieczność, szczęście, bogactwo i miłość.