Opis produktu
Ładny stan wizualny, pomimo upływu czasu nadal wzbudza zainteresowanie wśród szerokiego grona osób ceniących profesjonalizm i kunszt wykonania. Komoda nie wymaga wkładu finansowego, zachowana w stanie oryginalnym, naturalnie nosząca ślady codziennej eksploatacji. W praktycznym i funkcjonalnym korzystaniu niezbędne są otwierane drzwiczki w górnej części dwie pojemne szuflady. Jednolity, gładki, medalion na frontowej stronie i orientalne uchwyty uzupełniają ponadczasowy charakter mebla. Bardzo często, symetryczna, mosiężna powierzchnia jest rytowana w symbole odnalezione na chińskich amuletach wyrażające błogosławieństwo: "Shou bi nan shan" poprzedzone "fu ru dong hai" - odpowiednio: "Długowieczność wielka jak Południowa Góra" a "Szczęście tak wielkie jak Morze Wschodnie". Konstrukcja mebla jest stabilna, całkowicie ręcznie wykonana, płaskoryt malowany, odporny na działanie wody i wysokiej temperatury. Moda na chinoiserie rozpoczęła się około XVII wieku i związana była z ustanowieniem Kompani Wschodnioindyjskich przez kraje Europy Zachodniej. Importowano meble, parawany, szkatułki, porcelanę ale najbardziej cenione i poszukiwane były wyroby z laki, którą po raz pierwszy wykorzystano w Czungkuo w IV w. p n.e.. Komody, sekretarzyki i biurka niejednokrotnie malowano, inkrustowano, reliefowano motywami roślinnymi: kwiatami śliwy - alegoria pomyślności i odnowy, lotosu - persofinikacja mądrości i duchowego spełnienia, gałęziami drzewa brzoskwiniowego - alegoria powodzenia i płodności, sosny - persofinikacja witalności i dobrobytu . Chińskie symbole zajmowały bardzo istotne miejsce w codziennym życiu, w bogatej historii i kulturze. Motywy dekoracyjne były kultywowane, promowały długowieczność, szczęście, bogactwo i miłość.