Azjatycka, narożna, reliefowana komoda z laki

1.699,00zł
+ -
Kod 2420M09D12
Wysokość 84cm
Szerokość 74cm
Głębokość 52cm
Kolor Czarny
Dostępność Dostępny
Formy dostawy i płatności

Kurier - przesyłka po przedpłacie 250.00 zł

Kurier - przesyłka pobraniowa 300.00 zł

Odbiór osobisty 0.00 zł

 

Opis produktu

Stan wizualny bardzo dobry, pomimo upływu czasu nadal wzbudza zainteresowanie wśród szerokiego grona osób ceniących profesjonalizm i kunszt wykonania. Komoda nie wymaga wkładu finansowego, zachowana w stanie oryginalnym, naturalnie nosząca ślady codziennej eksploatacji. W praktycznym i funkcjonalnym korzystaniu niezbędne są otwierane, podwójne drzwiczki po otworzeniu których uzewnętrznia się ruchoma półka. Mosiężne, symetrycznie rozmieszczone zawiasy i orientalne uchwyty uzupełniają ponadczasowy charakter mebla. Dekoracje zewnętrzne są wykonane przez artystę, który z zegarmistrzowską dokładnością wykończył krajobrazy orientalne nieodłącznie związane ze sztuką Dalekiego Wschodu. Na pierwszym planie wyeksponowany jest jeden z największych na świecie i monumentalnych: żuraw mandżurski - gatunek zagrożony wyginięciem wpisany do Czerwonej księgi gatunków zagrożonych publikowanej przez Międzynarodową Unię Ochrony Przyrody. W Chińskiej Republice Ludowej ptak symbolizujący szczęście i długowieczność. Fraza "tsuru wa sen nen, kame wa man nen" znaczy żurawie żyją tysiąc lat, żółwie dziesięć tysięcy. W sztuce japońskiej samurajowie w obliczu śmierci uzewnętrzniali odwagę w alegorii do żurawia, który zaatakowany przez zwierzę drapieżne sprawiał wrażenie spokojnego i nieustraszonego herosa. Moda na "chinoiserie" rozpoczęła się około XVII wieku i związana była z ustanowieniem Kompani Wschodnioindyjskich przez kraje Europy Zachodniej. Importowano meble, parawany, szkatułki, porcelanę ale najbardziej cenione i poszukiwane były wyroby z laki, którą po raz pierwszy wykorzystano w Czungkuo w IV w. p n.e.. Drzewo "Rhus verniciflua" z którego żywica była wykorzystywana do produkcji trwałej powłoki lakierniczej pochodziło z trzech krajów wschodniej Azji: Japonii, Chin, Korei. Na surowy korpus przedmiotu, wykonanego z drewna egzotycznego nakładano nawet kilkaset cienkich warstw, pamiętając o tym, że każda musi wyschnąć przed nałożeniem kolejnej. Twarda powierzchnia mogła być polerowana na wysoki połysk, malowana, inkrustowana masą perłową lub wydrążana wklęsłym dłutem co pozwalało na tworzenie różnych ekwilibrystycznych płaskorzeźb.