Opis produktu
Stan wizualny bardzo dobry, pomimo upływu czasu nadal wzbudza zainteresowanie wśród szerokiego grona osób ceniących profesjonalizm i kunszt wykonania. Komoda nie wymaga wkładu finansowego, zachowana w stanie oryginalnym, naturalnie nosząca ślady delikatnej eksploatacji. W praktycznym i funkcjonalnym korzystaniu niezbędne są dwie szuflady i otwierane drzwiczki przytwierdzone na symetrycznych, mosiężnych zawiasach. Wewnątrz mebla znajdują się ruchoma półka. Konstrukcja jest spójna, ręcznie malowana, wykonana przez chińskich rzemieślników przy użyciu tradycyjnej techniki stolarskiej. Figularne motywy dekoracyjne nawiązują do starożytnej symboliki chińskiej i błogosławią: bogactwu, szczęściu, miłości i długowieczności. Moda na chinoiserie rozpoczęła się około XVII wieku i związana była z ustanowieniem Kompani Wschodnioindyjskich przez kraje Europy Zachodniej. Importowano meble, parawany, szkatułki, porcelanę ale najbardziej cenione i poszukiwane były wyroby z laki, którą po raz pierwszy wykorzystano w Czungkuo w IV w. p n.e.. Komody, sekretarzyki i biurka niejednokrotnie malowano, inkrustowano, reliefowano motywami zwierzęcymi: kot - alegoria długowieczności, jeleń - persofinikacja dobrobytu, nietoperz - alegoria szczęścia, przepiórka - persofinikacja płodności. Chińskie symbole zajmowały bardzo istotne miejsce w codziennym życiu, w bogatej historii i kulturze. Motywy dekoracyjne były kultywowane, promowały pozytywną psychologię oraz satysfakcję w sferze kulturalnej.