Orientalny, unikatowy barek ręcznie malowany
Kod | 212011123 |
---|---|
Wysokość | 106.50cm |
Wysokość z górną częścią | 146cm |
Szerokość | 91cm |
Głębokość | 46cm |
Kolor | Czarny |
Dostępność | Dostępny |
Formy dostawy i płatności
Kurier - przesyłka po przedpłacie 300.00 zł Kurier - przesyłka pobraniowa 350.00 zł Odbiór osobisty 0.00 zł |
Opis produktu
Stan wizualny bardzo dobry, pomimo upływu czasu nadal wzbudza zainteresowanie wśród szerokiego grona osób ceniących profesjonalizm i kunszt wykonania. Barek nie wymaga wkładu finansowego, zachowany w stanie oryginalnym, naturalnie noszący ślady delikatnej eksploatacji. W praktycznym i funkcjonalnym korzystaniu niezbędny jest otwierany blat przytwierdzony na symetrycznych, mosiężnych zawiasach. Wewnątrz mebla znajdują się liczne przegródki i wnęki przeznaczone do przechowywania butelek z alkoholem. Po stronach zewnętrznych podwójne, gięte drzwiczki po otwarciu których uwidocznią się uchwyty na kieliszki do wina. Konstrukcja mebla jest solidna, ręcznie malowana, wykonana przez chińskich rzemieślników przy użyciu tradycyjnej techniki stolarskiej. Motywy dekoracyjne nawiązują do starożytnej symboliki chińskiej i błogosławią: bogactwu, szczęściu, miłości i długowieczności. Moda na chinoiserie przypadała na okres od XVIII do XIX wieku, kiedy cztery państwa Europy Zachodniej ustanowiły Kompanię Wschodnioindyjską. Import towarów obejmował meble (kabinety, komody, sekretarzyki, szafki narożne), tkaniny, parawany, szkatułki jednak wyjątkowym zainteresowaniem wśród nabywców okazały się przedmioty z tzw. laki. Drzewo "Rhus verniciflua" z którego żywica była wykorzystywana do produkcji trwałej powłoki lakierniczej pochodziło z trzech krajów wschodniej Azji: Japonii, Chin, Korei. Na surowy korpus przedmiotu, wykonanego z drewna egzotycznego nakładano nawet kilkaset cienkich warstw, pamiętając o tym, że każda musi wyschnąć przed nałożeniem kolejnej. Twarda powierzchnia mogła być polerowana na wysoki połysk, można było w niej rzeźbić, nie była hydroskopijna lecz odporna na wysoką temperaturę. W celu uzyskania czerwonego koloru dodawano minerał cynober, a koloru czarnego sadzę. Dekoracje zewnętrzne i wewnętrzne były inkrustowane silnie iryzującą warstwą masy perłowej i ręcznie malowane w delikatne wzory: ptaki - paw to symbol długowieczności , rośliny - sosna to symbol witalności i dobrobytu lub przedstawiały sceny sytuacyjne mieszkańców Azji. Bardzo często były rytowane w skale metamorficznej i naturalnych kamieniach (jaspis, nefryt, jadeit) to skupiska materiałów jednorodnych nieodłącznie związanych ze sztuką Dalekiego Wschodu, gdzie przez tysiące lat były cenione wyżej niż najdroższe kruszce jako symbol cnoty ludzkiej. Charakterystyczna barwa nefrytu: żółta, biała, czarna, zielona i jej odcienie. W przypadku jadeitu w jednej bryle można było znaleźć barwę zieloną, białą i czerwoną natomiast jaspisu czerwoną, zieloną, żółtą i brązową. Artyści chińscy potrafili z zegarmistrzowską precyzją uzyskać gładkość i łagodny blask tych minerałów. Większość wyrobów powstała z nefrytu, pochodzi z kopalń we wschodniej części Azji Środkowej, szczególnie z regionu Xinjiang. Nefryt w kolorze "szpinakowozielonym", sprowadzany był do Chin z okolicy jeziora Bajkał na Syberii. Największe złoża jadeitu są w Myanmar (Birma) skąd we współczesnych czasach były importowane do państwa dynastii Han (206 r.p.n.e. - 220 r.n.e.).